We zijn trots op onze school en wat onze leerlingen bereiken. We beschikken over een mooi gebouw met goed ingerichte lokalen. Daar doen we iedere dag ons best om leerlingen te laten zien wat zij kunnen en waar ze trots op zijn.

De Bolster is een school voor kinderen die makkelijker leren door met hun handen te werken. Je krijgt er veel praktijkvakken. Zo doe je werkervaring op en ontdek je wat je echt leuk vindt. Wanneer je een richting hebt gekozen, krijg je een passende stage aangeboden. Dat je met deze manier van leren ver komt, bewijzen leerlingen van De Bolster. Veel leerlingen stromen door naar het MBO. Anderen, die liever gaan werken, vinden snel een baan.
Er is orde en rust in de school. Leraren geven duidelijk aan wat er van je wordt verwacht. Leraren kennen jouw sterke en minder sterke kanten. Als je hulp nodig hebt, nemen ze de tijd voor je. Wanneer ze zien dat het goed gaat, krijg je meer verantwoordelijkheden, zodat de uitdaging groter wordt.

ESF

De Bolster maakt al jaren gebruik van de subsidie van het Europees Sociaal Fonds (ESF). Met deze subsidies kunnen we vormen van onderwijs realiseren die wij vanuit de rijksbekostiging niet kunnen betalen. Zo zijn wij in staat onze leerlingen nog beter voor te bereiden op hun plek op de arbeidsmarkt en in de maatschappij. Deze subsidie wordt specifiek ingezet op trajecten die hun kansen op de arbeidsmarkt vergroten. Ook in het schooljaar 2022 – 2023 maakt de Bolster gebruik van de subsidie ESF+.

Bestuur

De Bolster maakt deel uit van de Stichting Christelijk Speciaal Onderwijs Groningen (SCSOG).

scsog

Meer weten »